16. deň cesty - Nedeľa 15.2.2009 : Zo Starej Ľubovne do Starej Ľubovne( 55 km )

• Vyrážam v snežení naľahko smer Plavnica, odbáčam na Malý Lipník.
  • Predbieha ma odhŕňač a po chvíli padám, lebo po ňom zostala cesta tak hladká, že na šikmom sa ani stáť nedá, tobôž bicyklovať.
  • Našťastie odhrnuté je len po Údol, takže ďalej idem len po vyjazdených stopách.
  • Až pred Sulínom ma dobieha odhŕňač a zase kazí stopu. Musím ísť opäť pozornejšie.
  • Na začiatku Sulína odbáčam popri rieke Poprad len prejazdenou cestou po koniec Závodia, kde je cesta zaviata.
  • Vracať sa mi 32km tou istou cestou nechce, tak sa rozhodujem tie 2km pokračovať.
  • Tlačiť sa nedá, tak prenášam bike. Dávam riaditkovú brašňu do batoha, vyzliekam čo sa dá ( už nesneží ) a prikladám to do batoha.
  • Batoh na chrbát, na to bike. Vzdialenosti medzi prestávkami sa predlžujú a po 1.5hodine som v Medzibrodí.
  • Odtiaľ už prejazdenou cestou cez Rabču do Mníšku nad Popradom.
  • Tu si dávam teplé jedlo a cez Hraničné a jedno sedlo prichádzam späť do Starej Ľubovne po 55km o 16h30 opäť do penziónu „U jeleňa“.
  • Dnes to mal byť oddychový deň, ako dobre som sa včera rozhodol, že som nepokračoval ďalej.

17. deň cesty - Pondelok 16.2.2009 : Zo Starej Ľubovne do Tatranskej Kotliny ( 72 km )

• Starú Ľubovňu definitívne opúšťam až o 10:00, lebo som chcel v blízkej internetovej predajni poslať fotky.
  • Išlo to pomaly tak som radšej kúpil novú kartu. A tu ma vymákla miestna TV.
  • Po Hniezdne je cesta čistá, tu odbáčam na ujazdený a v obciach strašne zničený sneh.
  • Ráno bolo slnečno, na kopci pred Kamienkou je rovnako, ale už sa mračí od západu.
  • Pokračujem cez Stráňany, Veľký Lipník, Haligovce do červeného Kláštora.
  • Tu sa uisťujem, že sa prielom Dunajca naozaj nedá urobiť na biku.
  • Po obede v goralskej reštaurácii idem už v drobnom snežení cez Majere, Spiš. Starú Ves, Matiašovce, Spiš. Hanušovce, Reľov a riadny kopec do Slov. Vsi.
  • Odbáčam na Výbornú, Lendak a končím 17:30 po 72km v Tatranskej Kotline v chate oproti Belianskej jaskyni.

18. deň cesty - Utorok 17.2.2009 : Z Tatranskej Kotliny do Liptovského Mikuláša ( 85 km )

• Penzión Koliba opúšťam po ujazdenom snehu v miernom snežení.
  • Cez Tatranskú Lomnicu, Smokovce a odbočkou k Popradskému Plesu prichádzam na Štrbské Pleso pod mostíky po 34 km.
  • V hoteli FIS dostávam razítko do pamätnej listiny, lebo tu som na najvyššom bode mojej cesty.
  • Po rýchlom obede pokračujem zase dolu kopcom na Podbanské, Pribylinu, Vavrišovo, v Liptovskom Petri odbáčam na Jamník, Lipt. Ondrej, Beňadikovú a späť na hlavnú cestu do Lipt. Mikuláša.
  • Tu končím o 17:00 po 85km na priváte „Radona“.
  • Celý deň chumelilo, Tatry som ani nevidel. Zjazd zo Štrbského bol fajn, až na tú zimu.
  • Veľa som musel brzdiť, často aj šliapať.
  • Najradšej mám koľaj vydratú až na asfalt, ten bol často ľadový. Ale s km človek získa prax a istotu v jazde na akomkoľvek povrchu.
  • Najhorší je veľmi rozjazdený sneh. Zajtra by som rád došiel do Oravskej Polhory.